Strony

niedziela, 14 kwietnia 2013

Skyward Collapse

Jedyny screen prezentujący Skyward Collapse
Wyobraź sobie kwadratowy świat Minecrafta połączony z władzą bożka, który był w naszych rękach jak w Black & White. Brzmi nieźle, prawda? Tak właśnie ma wyglądać nowa gra od studia Arcen Games.
Skyward Collapse to turowa strategia 4X. Będziemy władcą danego świata i od naszych ruchów zależy los danego miejsca. W Black & White naszym zadaniem była ochrona mieszkańców przez wrogimi wojskami lub kataklizmami oraz zapewnienie ludziom dobrobytu. Tutaj sytuacja jest nieco inna.

Cel gry jest zupełnie odwrotny od tego co nauczyły nas strategie. Naszym zadaniem jest wspieranie dwóch frakcji. Zapewniamy Grekom oraz Wikingom surowce, stawiamy nowe budynki i zwiększamy populację.
Dane grupy same tworzą wojsko i doprowadzają do różnych konfliktów przy których musimy zareagować   i nie doprowadzić do walki.

Cytując gry-online.pl
"W typowych strategiach naszych celem jest doprowadzenie do zwycięstwa jednej ze stron. Natomiast w Skyward Collapse zadaniem graczy ma być niedopuszczenie do tego. Będziemy musieli tak wspierać obie frakcje, aby utrzymać między nimi równowagę. Miarą naszego sukcesu ma być skala mordów dokonanych przez osadników. Wojna zakończy się jednak, gdy jedna ze stron zniszczy drugą. Tym samym będziemy musieli znaleźć sposób, aby doprowadzić do jak najbardziej krwawego konfliktu, przy jednoczesnym zadbaniu o to, aby żaden z jego uczestników nie zdobył decydującej przewagi."

Dla mnie bomba! Bez wątpienia jest to coś nowego w kategoriach strategii. Zazwyczaj czym prędzej budowaliśmy koszary i hordę pikinierów, aby utrzymać naszą wioskę całą i wygrać wojnę z wrogiem. Tutaj jesteśmy arbitrem, który karze zawodników za bojowe manewry.
Wspomniałem o Grecji... Pierwsza myśl to Mitologia! Przywołanie małych herosów, stworów (Hydra, Minotaur - znane nam już z opisywanego przeze mnie na blogu Zeusa: Pana Olimpu) czy mitologicznych bogów będzie wymagało od nas wiele trudu a sam rytuał pochłonie wiele surowców. Przywołanie boga wpłynie na zachowanie danej osady i wynagrodzi nam trud. Twórcy wspominają o 25 rodzajach surowców. Kolejna nowość i odzwyczajenie od Heroesów, Warcrafta czy Settlersów gdzie drewno, żywność i złoto wiodło prym. Wspominany na początku Minecraft przychodzi nam na myśl jeżeli mówimy o craftingu - przetwarzaniu surowców co również oferuje nam nowy tytuł. Również grafika, którą udostępnił twórca przypomina mi pikselowe kwadraciki.

Skyward Collpase zapowiada się bardzo ciekawie. Pod koniec kwietnia ruszają beta testy, więc premiera już za niedługo! Gra ukaże się tylko na PC.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz